پکیج تصفیه فاضلاب و دستگاه تصفیه RO

  • ۰
  • ۰

از عمده ترین مشکلاتی که در بحران ها بوی‍ژه در زلزله گریبانگیر مردم و آسیب دیدگان می شود مشکل مربوط به آب است. این مشکل چه در هنگام حادثه و چه بعد از حادثه همواره سلامت مردم را تهدید کرده و در صورت بی توجهی یا کم توجهی در تأمین و نظارت بر آن به شدت بحران افزوده خواهد شد.

مشکلات ناشی از کمبود ویا آلودگی آب در بحران

کیفیت آب آشامیدنی در شرایط عادی همواره با دقت و حساسیت خاصی صورت گیرد چرا که با هر لحظه غفلت احتمال ورود فاضلاب یا عوامل آلوده کننده بداخل شبکه ها و منابع آبی وجود داشته و زمینه برای افزایش بیماری ها فراهم خواهد شد. استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب و یا دستگاه تصفیه آب RO در چنین حالاتی متداول است. ولی در وضعیت شرایط بحرانی و فقدان آب و آلودگی منابع آبی شدت حوادث را مضاعف می نماید.
تخریب منابع آبی از قبیل چشمه ها، چاه ها، قنوات و شکستن مخازن زمینی و هوایی و نیز شکستن منابع آب آشامیدنی و لوله های فاضلاب و تخریب تأسیسات، تلمبه خانه ها، واحدهای تصفیه فاضلاب شهری و دستگاه هایتصفیه آب همواره با قطع برق از دلائل اصلی قطع آب یا آلودگی آب ها در شرایط بحران می باشند. کمبود آب موجب شده تا آسیب دیدگان به آب های آلوده روی آورده و برای ادامه حیات هرگونه آبی را به مصرف برسانند. حتی تأمین آب از تانکرهای سیار و یا نصب تانکرهای ثابت در نقاط آسیب دیده وی ا محل های موقت اسکان آسیب دیدگان بدلیل عدم حفاظت های لازم از زمان برداشت تا مصرف، خود نیاز به نظارت خاصی داشته و کنترل لحظه به لحظه ای را طلب می نماید. 
اهمیت آب در زندگی موجودات زنده امروزه بر همه روشن است. انسان بدون وجود آب تا یک هفته قادر به ادامه حیات نیست. اجتماعات اولیه بشر همواره در اطراف منابع آبی تشکیل شده و این مایع حیات منشاء پیدایش همه موجودات است. کمبود آب باعث شد تا مصرف آب های آلوده افزایش یافته و مصرف اینگونه آب ها موجب پیدایش بسیاری از بیماری ها از جمله اسهال و استفراغ گردد.

مشکلات کمبود و یا آلودگی آب در شرایط بحران

آب سالم و پاکیزه

آب سالم آبی است که برای مصرف کننده حتی اگر به مدت طولانی آشامیده شود خطری نداشته باشد. آب ممکن است سالم باشد اما اگر دارای طعم یا ظاهر نامطبوع باشد ممکن است مصرف کننده را به سوی آب های دیگر یا کمتر سالم براند از این رو آب آشامیدنی نه تنها باید کاملا سالم باشد بلکه باید پاکیزه یعنی مورد پسند مصرف کننده هم باشد. چنین آبی را می توان (پذیرفتنی یا نوشیدنی) نامید. لذا آب سالم آبی است که:

  • بدون عوامل زنده بیماری زا باشد؛
  • بدون مواد شیمیایی زیان آور باشد؛
  • طعم مطبوع داشته باشد؛
  • قابل استفاده برای مصارف خانگی باشد؛

آبی را آلوده می نامند که دارای عوامل بیماری زا عفونی یا انگلی، ضایعات و مواد شیمیایی سمی باشد. 

ترتیب اولویت بندی آب در شرایط اضطرار عبارتند از:
1-شبکه آبرسانی شهری؛
2-چشمه ها و چاه ها؛
3-آب های سطحی.

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • حمید احد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی